Crna Gora – Jadranska ljepotica
Home
 

Važna uloga folne kiseline u tijelu

Folna kiselina jedan je od spojeva veoma važnih za naše zdravlje, o kojima se ipak ne govori toliko često. Iako ju je moguće pronaći u raznim prehrambenim namirnicama, ponekad je potrebno obratiti dodatnu pozornost na razinu folne kiseline u tijelu, kako biste osigurali zdravlje i harmoniju u organizmu.

Možete je dobiti putem raznih namirnica, ali se možete odlučiti i za uzimanje u obliku raznih dodataka prehrani.

Vitamini B kompleksa

U mnogobrojne vitamine B kompleksa ubraja se između ostalog i folna kiselina, koja je prvi puta izolirana tijekom 40-ih godina prošlog stoljeća. Iako se o njoj ne govori često, ona ima veliku i važnu ulogu u pravilnom funkcioniranju organizma, jer pomaže u:

  • izgradnji,
  • dupliciranju,
  • održavanju DNA u stanicama

Ta tri pocesa utječu na nesmetano obavljanje svih zadaća u organizmu. Upravo radi toga, folna kiselina veoma je važna u trudnoći, kada su potrebe za njom nešto veće. Zdravlje i pravilan razvoj djeteta veoma je bitan, pa je stoga važno obratiti pozornost na razine folne kiseline u tom periodu!

Treba li uzimati folnu kiselinu

Jedan od razloga zašto se o folnoj kiselini ne govori često jest i činjenica da se ona može pronaći u raznim namirnicama, pa je njeno nadomještanje lako izbjeći hranite li se zdravo i uravnoteženo. Ipak, razna medicinska stanja mogu utjecati na potrebne količine folne kiseline u tijelu, poput na primjer trudnoće. U tim je slučajevima, u dogovoru s liječnicima, dobra ideja popuniti tjelesne rezerve folne kiseline dodatcima prehrani

Folnu kiselinu dobro je uzimati i prije trudnoće, ako je planirana, s obzirom da su njene razine veoma važne za razvoj djeteta od samog početka!

Folna kiselina u raznim namirnicama

Folna kiselina može se pronaći svuda oko nas. Trebate li upotpuniti njezine rezerve u tijelu, razmislite o zelenom lisnatom povrću i jetricama, koji njome obiluju. Kvasac je također ima mnogo u svom sastavu, no priprema hrane uvelike može utjecati na njezine razine u tijelu, pa pripazite na pripremu. 

Kako je folna kiselina topiva u vodi, dobro je izbjegavati kuhanje, jer ono može smanjiti njezinu razinu u namirnicama i za 50%, jer se ona topi i ostaje u vodi. Ako pak brzo želite popuniti nedostatke folne kiseline u tijelu, dobro je posegnuti za dodatcima prehrani, pogotovo ako oni u sebi imaju i ostale vitamine B kompleksa.

Slične objave:

Off 

March 12, 2020 This post was written by Categories: Zdravlje ljepota i moda No comments yet


Top