Razni tipovi karoserija
Pogledamo li automobil u cjelini, možemo ga podijeliti u tri osnovna dijela. Prvi dio bi bila karoserija koja predstavlja okvir s prostorom za motor, putnike i prljagu. Drugi dio bi bila šasija koja se sastoji od svih važnih dijelova (motora, volana, kočnica, elektroničkih uređaja i dr.). I posljednji dio bi bila oprema autobila u koju spadaju oni nešto manji dijelovi, kao što su pokazivači smjera, brisači, retrovizori, itd. Upravo automobilska karoserija spada u dio koji se može razvrstati na još razne podkategorije, ovisno o mnogo čimbenika.
Karoserija kao oblik različitih vrsta automobila
Danas se na tržištu mogu naći razne vrste automobila koje se razlikuju po svojoj namjeni, izgledu i veličini. A upravo karoserija je zaslužna za te razlike. Iako danas određeni proizvođači automobila pokušavaju nametnuti neke svoje standarde i svoje modele prikazati kao neki posebni oblik karoserije, postoji opće priznata klasifikacija automobila ovisno o karoseriji. Isto je bitna zaštita karoserije, kao i kako zaštite auto unutra recimo koritom za prtljažnik ili tako da se upotrebe tepisi za auto.
Na cestama se danas može vidjeti najviše limuzina. To su automobili čija karoserija se sastoji od prostora za četvora vrata i gdje je prtljažnik odvojen od ostatka automobila. Kod nekih automobila se prtljažni prostor može još i dodatno povećati, ako se stražnja sjedala preklope. Nešto kraći oblik karoserije čine tzv. hatchback modeli. Može imati troja ili četvora vrata, a kod ovog modela prtljažnik nije posebno odvojen od ostatka automobila.
Ostale vrste karoserija
Među nešto većim obiteljima vrlo popularan model je karavan. Karoserija je kod njega nešto duža i naglasak je na prtljažnom prostoru koji je nešto veći nego kod ostalih tipova. Potpuno suprotno od njega su automobili u coupe izvedbi. Ovakva karoserija gotovo da i nema prostor za prtljažnik, već je naglasak na sportskom izgledu automobila. Od ostalih vrsta automobila valja spomenuti i kabriolet, kod kojeg je moguće spuštanje i dizanje krova. Nekada se krov morao ručno skidati, a danas se taj postupak obavlja automatski pritiskom gumba, u svega nekoliko sekundi.
Na cestama se još mogu vidjeti i terenci, često nazivani SUV vozila, koji mogu imati troja ili četvora vrata i razmak od tla im je nešto veći. Postoje još i pickup vozila koja nisu toliko popularna na našim cestama, no u praksi se radi o terencu s otvorenim prtljažnim prostorom i nešto većih dimenzija.